Kluczowe słowo w finansach: Zaufanie

Jakie jest kluczowe słowo w usługach finansowych: ZAUFANIE. Jako menadżerowie tego sektora chcemy przekonać klientów, aby powierzyli nam swoje pieniądze, bezpieczeństwo, marzenia.

Jakie pytanie zadaje sobie klient? Czy jestem gotów zaufać tej instytucji? A może, czy Pani Ewa budzi moje zaufanie? Czy przychodząc do instytucji finansowej klient szuka produktów czy sposobu realizacji życiowych potrzeb?

Potrzebujemy nowego sposobu mówienia o naszych usługach. Jak pokazują liczne badania, klient przychodzący do instytucji finansowej oczekuje doradztwa i wychodząc z niej, jest przekonany, że mu doradzono: ADVICE IS ADVICE. Z najnowszego badania rynkowego, przeprowadzonego z udziałem ekspertów EFPA Polska, wynika, że klienci chcą:

realnej wartości usługi doradczej, która przyniesie:

    • Zabezpieczenie emerytalne
    • Zabezpieczenie na “czarną godzinę
    • Zabezpieczenie ochrony zdrowia
    • Zabezpieczenie majątku
    • Zabezpieczenie edukacji dzieci
    • Zabezpieczenie opieki na starość

Nie prezentujmy siebie. Opisujmy, jak rozwiązywać problemy klientów, pomagać im realizować ważne życiowe cele. Stwórzmy „bank” pomysłów, jak pokazywać wartość usługi doradczej i roli doradcy. Ode mnie pierwsza propozycja: Doradca lekarzem finansowym pierwszego kontaktu. Czekam na Wasze propozycje.

Przewiń na górę