Kluczowe słowo w finansach: Zaufanie
Jakie jest kluczowe słowo w usługach finansowych: ZAUFANIE. Jako menadżerowie tego sektora chcemy przekonać klientów, aby powierzyli nam swoje pieniądze, bezpieczeństwo, marzenia.
Jakie pytanie zadaje sobie klient? Czy jestem gotów zaufać tej instytucji? A może, czy Pani Ewa budzi moje zaufanie? Czy przychodząc do instytucji finansowej klient szuka produktów czy sposobu realizacji życiowych potrzeb?
Potrzebujemy nowego sposobu mówienia o naszych usługach. Jak pokazują liczne badania, klient przychodzący do instytucji finansowej oczekuje doradztwa i wychodząc z niej, jest przekonany, że mu doradzono: ADVICE IS ADVICE. Z najnowszego badania rynkowego, przeprowadzonego z udziałem ekspertów EFPA Polska, wynika, że klienci chcą:
realnej wartości usługi doradczej, która przyniesie:
- Zabezpieczenie emerytalne
- Zabezpieczenie na “czarną godzinę
- Zabezpieczenie ochrony zdrowia
- Zabezpieczenie majątku
- Zabezpieczenie edukacji dzieci
- Zabezpieczenie opieki na starość
Nie prezentujmy siebie. Opisujmy, jak rozwiązywać problemy klientów, pomagać im realizować ważne życiowe cele. Stwórzmy „bank” pomysłów, jak pokazywać wartość usługi doradczej i roli doradcy. Ode mnie pierwsza propozycja: Doradca lekarzem finansowym pierwszego kontaktu. Czekam na Wasze propozycje.