EFPA Polska wspiera Deklarację Odpowiedzialnej Sprzedaży
Jako organizacja, której celem jest podnoszenie standardów doradztwa finansowego dla Klientów, jesteśmy zainteresowani wparciem inicjatyw, które wzmacniają i upowszechniają standardy odpowiedzialności w relacji z Klientami. Dlatego z przekonaniem objęliśmy patronatem Deklarację Odpowiedzialnej Sprzedaży.
Deklaracja tworzy dla instytucji finansowych ramy odpowiedzialności wobec konsumenta, stawia wymagania dotyczące podejmowania konkretnych działań, wykraczających ponad wymagania określone przez prawo i zachęca do ciągłego doskonalenia się w tym obszarze. Dla konsumenta ma być rekomendacją i potwierdzeniem, że Sygnatariusz Deklaracji to instytucja sprzedająca swoje produkty i usługi w sposób odpowiedzialny.
Główne zasady deklaracji to:
- Oferować produkty przejrzyste, zrozumiałe i proste.
- Sprzedawać produkty dopasowane do potrzeb i możliwości konsumenta, dbając o jego bezpieczeństwo.
- Sprzedawać produkty za godziwą cenę.
- Umożliwiać proste, sprawne i skuteczne zgłaszanie skarg.
- Dbać szczególnie o bezpieczeństwo konsumentów z grup wrażliwych społecznie.
- Traktować wszystkich konsumentów z szacunkiem, zapewniając najwyższą jakość obsługi.
- Promować produkty w sposób transparentny i rzetelny.
- Słuchać i uwzględniać głos konsumentów przy podejmowaniu działań.
- Edukować konsumentów i innych uczestników rynku.
Odpowiedzialna sprzedaż to taka, dzięki której klient otrzymuje za godziwą cenę produkt, którego naprawdę potrzebuje, który rozumie i na który go stać, mówi Artur Nowak-Gocławski, Prezes Zarządu Grupa ANG S.A., jeden z inicjatorów Deklaracji. Pracując jako EFPA Polska na rzecz poszerzenia dostępu do profesjonalnego doradztwa, uważamy, że odpowiedzialna sprzedaż stanowi ważny filar relacji pomiędzy instytucją finansowa i Klientem i jest ważne, aby standardy w tym zakresie były doskonalone w ramach dobrej współpracy rynkowych interesariuszy.
Krótki film o Inicjatywie możecie obejrzeć tutaj.
Mariola Szymańska
Prezes EFPA Polska