Klienci w Polsce powinni mieć szerszy dostęp do profesjonalnej, rzetelnej i transparentnej usługi doradczej, zgodnie z prawem.

Klienci w Polsce powinni mieć szerszy dostęp do profesjonalnej, rzetelnej i transparentnej usługi doradczej, zgodnie z prawem.

Opublikowany: 1 lutego, 2021

W EFPA Polska jesteśmy przekonani, że Klienci w Polsce powinni mieć szerszy dostęp do profesjonalnej, rzetelnej i transparentnej usługi doradczej, zgodnie z prawem. Uważamy, że jest to możliwe oraz społecznie uzasadnione. Dla zabezpieczenia zdrowia, emerytury, edukacji dzieci i in.

Co jest potrzebne:

    • Dopasowanie regulacji, tak aby zabezpieczały, ale też służyły Klientom: podnoszenie złożoności wymagań prowadzi do zawężenia dostępu do usługi doradczej wyłącznie dla zamożnych klientów, czyli usługa mega bezpieczna, ale niedostępna
    • Modele doradcze, skoncentrowane na tworzeniu wartości dla klienta poprzez rozsądne łączenie kompetencji człowieka i technologii,
    • Rozwój kadry profesjonalnych doradców z potwierdzonymi i aktualizowanymi kwalifikacjami, którzy działają w interesie Klientów i zgodnie z prawem
    • Powszechna i praktyczna edukacja obywateli w zakresie zarządzania finansami osobistymi
    • Współodpowiedzialność wszystkich uczestników systemu finansowego za efekt końcowy procesu, czyli dobre decyzje finansowe klientów.

Jeśli jesteś zainteresowany poznaniem aktualnego stanu długoterminowego oszczędzania i inwestowania Polaków oraz mapy drogowej dla rozwoju modelu doradztwa finansowego w Polsce, zapraszam do lektury najnowszego badania z udziałem ekspertów EFPA

Klienci w Polsce powinni mieć szerszy dostęp do profesjonalnej, rzetelnej i transparentnej usługi doradczej, zgodnie z prawem.