W numerze:

Oczami Doradcy EFPA

Jak co roku w Spotkaniu wzięło udział wielu naszych kolegów i koleżanek z różnych instytucji finansowych i bankowych. Dodatkowym elementem, pozytywnie wpływającym na atmosferę,  była piękna, słoneczna  pogoda.

Dyskusje i wymiana poglądów dotyczyły przyszłości rynku kapitałowego w Polsce i kierunków rozwoju w obliczu nadchodzących zmian MiFID II. 

Nasz kolega z Hiszpanii, German Guevara, przedstawił nam bardzo praktyczną  prezentację z planowania finansowego. Kolejna prezentacja pokazała nam, że określenie "FinTech" zrobiło prawdziwą karierę. To branża niezwykle dynamicznie rozwijająca się na całym świecie. W Polsce sektor łączący technologie i finanse ma całkiem pokaźny dorobek.

W przerwach toczyły się rozmowy o aktualnej sytuacji na rynkach finansowych, w tym o niepewnej sytuacji własnościowej kilku banków oraz wzajemnie powiązanych instytucjach w Europie.

Na zakończenie pracowitego dnia, tzw. wisienką na torcie, było spotkanie ze znakomitym, charyzmatycznym dziennikarzem, podróżnikiem Panem Jarosławem Kuźniarem. Pokazał nam, jak ważne w naszej pracy jest umiejętne kreowanie „osobistej marki”. Już wiemy, że tworzenie tej „marki” to rozsądny, pierwszy krok w budowaniu ścieżki kariery zawodowej, która będzie odpowiednio dostosowana do naszych  zainteresowań, umiejętności i osobowości.

Pan Jarosław uświadomił nam jak potężnym narzędziem, przydatnym podczas budowania „osobistej marki” jest oczywiście internet. Niestety obecność w mediach społecznościowych może nam równie łatwo zaszkodzić, co pomóc. Posiadając konto na facebooku, powinniśmy dobrze zastanowić się zanim coś opublikujemy, a także skrupulatnie pilnować ustawień prywatności naszych postów. Zdjęcia z imprezy, które w gronie znajomych mogą wydawać się zabawne, w oczach potencjalnych klientów czy partnerów mogą nas skompromitować. Nie bójmy się natomiast publikować treści związanych z naszą branżą. Pokażą one, że nie traktujemy pracy tylko jako zła koniecznego, ale interesujemy się nią także prywatnie.

Warto zadbać o obecność w serwisach typu LinkedIn, GoldenLine i Twitter. Miejscem, w którym możemy wyrazić swoją opinię na różne tematy, kreować ekspercki wizerunek, może być blog lub własna strona internetowa. Ważnym elementem jest też wyrażanie swojej opinii poprzez komentowanie treści publikowanych przez innych oraz monitorowanie i reagowanie na komentarze dotyczące naszych publikacji.

Co roku zauważamy, że frekwencja jest coraz liczniejsza. Pokazuje to organizatorom, jak ważne są dla nas Doradców te spotkania. Na co dzień jesteśmy dla siebie konkurencją. Na spotkaniach jedną wielką rodzinną, gdzie mamy czas na budowanie relacji, poznawanie się nawzajem i wymianę doświadczeń. Ponadto wieczorne, nieformalne spotkania pozwalają na swobodną wymianę pomysłów i poglądów przy wodzie i tańcach.

Pani Prezes Marioli, organizatorom i sponsorom, w imieniu swoim i całej Naszej Rodziny EFPA POLSKA mówimy: jesteśmy dumni, że tworzymy taką społeczność i dziękujemy Wam za kolejne bardzo udane spotkanie!

Do zobaczenia za rok!

Agnieszka Ostrowska
Certyfikowany Doradca EFPA EFA
Bank Pekao SA